Slideاقتصادیفرهنگی

تلفیق اخلاق و اقتصاد حاکم بر استان کرمان؛ وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است/ بانک‌های خصوصی مفری برای فرار سرمایه شده‌اند

تلفیق اخلاق و اقتصاد حاکم بر استان کرمان؛

وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است/ بانک‌های خصوصی مفری برای فرار سرمایه شده‌اند

استاندار کرمان گفت: اقتصاد کشور به بانک عادت کرده و ادامه این روند در حوزه سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی، چالش جدی به۵ وجود می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری جنوب زیبا ، محمدمهدی فداکار صبح پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در نود و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به سیاست انقباضی در حوزه بانکی عنوان کرد: اقتصاد کشور به بانک عادت کرده و ادامه این روند در حوزه سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی، چالش جدی به وجود می‌آورد و شرکت‌ها در کار معمول و سرمایه در گردش خود می‌مانند.

وی در مورد حقوق معادن و بازگشت آن به استان‌ها گفت: حقوق معادن و بازگشت آن قانون دارد و لذا تغییر در محل خرج آن هم باید منبع و مرجع قانونی داشته باشد.

استاندار کرمان به بانک‌های خصوصی و عدم مشارکت آنها در حوزه سرمایه‌گذاری نیز پرداخت و گفت: بانک‌های خصوصی در کل کشور مورد گلایه هستند و در استان هم هیچ کمکی نکردند؛ به غیر چند مورد سرمایه‌گذاری که داشتند اما بعضی از آنها مفری برای فرار سرمایه شده‌اند.

فداکار گفت: با ایجاد انگیزه، مبالغ زیادی از پول مردم در بانک‌های خصوصی گذاشته می‌شود، اما مشخص نیست پول در کجاست و به چالش تبدیل شده است.

*بنگاه‌های اقتصادی با کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند.

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز گفت: پایه اصلی جلسات امسال را طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب بر این گذاشته‌ایم که چگونه شرایط تحقق مشارکت مردمی را در افزایش تولید فراهم کنیم.

وی با اشاره به تامین مالی به عنوان یکی از ارکان مشارکت مردم عنوان کرد: بنگاه‌های اقتصادی با کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند و دشواری تامین‌ مالی از سیستم بانکی روشن است.

طبیب‌زاده تاکید کرد: اتکا به منابع حاصل از بازار سرمایه مسئله‌ای است که باید به آن توجه کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان همچنین از برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان از ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه خبر داد.

پ.ن ؛ مدیریت حاکم بر استان کرمان تلفیق اخلاق و اقتصاد است که در زمینه اخلاقی زبانزد و توجه ویژه ای به اقتصاد و اشتغال زایی در استان دارد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا